Κρήτη: Ανθεκτικότητα του επιχειρείν με ποιότητα ευθύνης για τον καταναλωτή
Η Χριστίνα Χαλκιαδάκη στο Propago για το τι πρέπει να κρατήσουν οι επιχειρήσεις από μία εξαιρετικά «εκπαιδευτική» χρονιά

Η εταιρεία μας το 2020 θα γιόρταζε πανηγυρικά τα 40 χρόνια λειτουργίας της. Η Πανδημία μας άλλαξε λίγο τα σχέδια ως προς το εσωτερικό μας πλάνο και δεν καταφέραμε να βρεθούμε οι 1400 εργαζόμενοι για να γιορτάσουμε όλοι μαζί τα γενέθλιά μας. Σε ένα εντελώς διαφορετικό σκηνικό από αυτό που σχεδιάζαμε στην αρχή του 20, ερχόμενοι από μία εξαιρετική χρονιά στον τουρισμό, βελτίωση των μακροοικονομικών δεικτών και συγκρατημένη αισιοδοξία για τα χρόνια που έρχονται, καταλήξαμε να «σπάμε το κεφάλι μας» να βρούμε τρόπους να προστατεύσουμε τους εργαζόμενους και τους πελάτες μας από έναν αθέατο πανίσχυρο εχθρό που μας προκαλούσε πανικό. Συνάμα, να εξασφαλίσουμε αποθέματα σε μία φρενήρη αύξηση ζήτησης, να σχεδιάσουμε υγειονομικά πρωτόκολλα και να παρακολουθούμε τις ΚΥΑ και τα μέτρα σε μία πρωτοφανή παγκόσμια κρίση. Πολλές φορές, ακόμα και σήμερα, κοιτάζω τους συνεργάτες μου και προσπαθώ να συνειδητοποιήσω γιατί φοράμε μάσκα, γιατί μιλάμε μόνο για το αύριο και όχι για μακροχρόνιο σχεδιασμό, γιατί ενεργοποιείται ένα ολόκληρο σύστημα αντιμετώπισης ενός απλού συναχιού… 

Τι είναι όμως αυτό που πρέπει να κρατήσουν οι επιχειρήσεις από μία εξαιρετικά «εκπαιδευτική» χρονιά;

Πρώτο απ’ όλα κύριο μέλημα των επιχειρήσεων που έμειναν ανοικτές και όρθιες όλο αυτό το διάστημα είναι η φροντίδα της κοινωνίας. Η κοινωνία μας είναι κουρασμένη, σε μεγάλο βαθμό οικονομικά πληγωμένη και εμείς δεσμευόμαστε ότι θα είμαστε και φέτος κοντά της προκειμένου να επουλωθούν άμεσα οι πληγές που άφησε η Πανδημία. Αναφορικά με τον καταναλωτή σίγουρα η καραντίνα άλλαξε άρδην την αγοραστική  συμπεριφορά σε πάρα πολλούς τομείς. Στο σούπερ μάρκετ, η εμπειρία μας συνάδει με τις παγκόσμιες έρευνες που αναφέρουν ότι πρώτο κριτήριο για την επιλογή καταστήματος είναι πλέον η ασφάλεια που νιώθει ο καταναλωτής. Ο πελάτης στη σημερινή εποχή τα θέλει όλα! Θέλει ασφάλεια αναμφισβήτητα και είναι πρωταρχική και αυτονόητη υποχρέωσή μας να του τη παρέχουμε (τόσο σε αυτόν όσο και στους εργαζόμενους στην αλυσίδα μας) τηρώντας από την πρώτη στιγμή αυστηρά και πιστοποιημένα πρωτόκολλα υγειονομικών διαδικασιών. Συνάμα, ο καταναλωτής θέλει ποιότητα, τιμές, προσφορές, να τελειώνει γρήγορα τα ψώνια του γιατί δυσφορεί με τη μάσκα, αλλά θέλει και μια υψηλή εμπειρία στο αγοραστικό του ταξίδι. Και φυσικά θέλει να υπάρχει και δυνατότητα για on line παραγγελία σε περίπτωση που δεν έχει διάθεση να επισκεφτεί το κατάστημα σύμφωνα με τη τελευταία ραγδαία διείσδυση του ηλεκτρονικού εμπορίου. 

Να παραμείνει η Κρήτη ένας ασφαλής προορισμός για τον τουρισμό

Το 2021 είναι χρονιά αναδιοργάνωσης και ψυχραιμίας. Ευχόμαστε να επανακάμψει άμεσα το εμπόριο και να είναι μία καλή τουριστική χρονιά για το νησί μας προκειμένου να μην επιστρέψουμε στις δύσκολες μέρες της οικονομικής κρίσης του παρελθόντος. Κοιτάμε τις επόμενες μέρες με αισιοδοξία: μόνο καλύτερες από τις αντίστοιχες περυσινές μπορεί να είναι. Κρατάμε τα καλά: το εσωτερικό μας ταξίδι όλο αυτό τον καιρό που είχαμε περισσότερο χρόνο για εμάς και την οικογένειά μας. Εκτιμάμε την κοινή μάχη που δώσαμε με τους συνεργάτες μας- εργαζόμενους, προμηθευτές μας – προκειμένου να μη λείψει τίποτα στον καταναλωτή που πρέπει να μείνει στο σπίτι του ασφαλής. Κάνοντας τον απολογισμό της χρονιάς που πέρασε νομίζω ότι καταφέραμε σαν επιχείρηση να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων και να ικανοποιήσουμε τον κρητικό καταναλωτή, με υπευθυνότητα δίπλα στο συνεργάτη μας και την τοπική κοινωνία. Και τώρα, στη δύση όλης αυτής της υγειονομικής κρίσης, όλοι μαζί πρέπει να φερθούμε υπεύθυνα, να προστατεύσουμε τους εαυτούς μας από τον ιο, ώστε να παραμείνει η Κρήτη ένας ασφαλής προορισμός για τον τουρισμό που είναι η σημαντικότερη πηγή ανάπτυξης της οικονομίας της Κρήτης.

Η Χριστίνα Χαλκιαδάκη είναι Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος των Σούπερ Μάρκετ Χαλκιαδάκης

Διαβάστε περισσότερα:

To Newsletter του Propago

Λάβετε την ανάλυση της ημέρας στο email σας